دوشنبه، خرداد ۲۲، ۱۳۹۶

"هنر گوش کردن فعال" و چیزهای دیگر

۱-رکورد دردِ قابلِ مداراکردن را برای یک هفته زدم ولی امروز باز شروع شد. در این مدت کار زیادی هم برای دردم نکردم. کمی یوگا و چند فنجان دم‌نوش بدمزه که اصلا دوست نداشتم، ماساژور بیورر و کشیدن عضلات گردنم با گردنبند بادی سه لایه.

۲-خانه‌ام به مجموعه کاملی از اسباب فیزیوتراپی تبدیل شده. حضورشان در خانه برای خودم طبیعی‌ست و برای مهمانانم خنده‌دار!
یک توپ بزرگ پیلاتس برای اینکه رویش دراز بکشم، یک ماساژوربرقی، یک کیسه ارزن برای ماساژ، سه تا توپ تنیس آویزان توی یک جوراب برای ماساژ، یک چوب پرده قدیمی به جای چوب پیلاتس برای کشش ، یک رولر بزرگ پیلاتس برای ماساژ، چند تا کش تراباند با رنگهای مختلف برای کشش، یک پتو برقی و یک گردنبند بادی .. توی شرکت هم وضع بهتر نیست :).
لینک همه وسایل را برایتان گذاشتم، شاید به کارتان بیاید.

خلاصه زندگی غریبی شده. 

 بگذریم. این هفته که نسبتن خوب بودم. خوب هم کار کردم.

۳-از اپلیکیشن نوار کتاب صوتی می‌خرم. قیمتها مناسب و خرید ازآن آسان است. 
کتاب مدیریت فروش برایان تریسی را از نوارخریدم. البته نسخه کاغذی‌اش را قبلن خریده‌بودم ولی هنوز توی فهرست نخوانده‌هایم بود. 
اگر مدیر فروش هستید یا دوست دارید از کارشناس فروش به مدیر تبدیل شوید، این کتاب بسیار کاربردی‌ست. کتاب قبلی برایان تریسی را هم با اینکه خیلی خوشم نیامد، تمام کردم. 
به‌نظرم یکی از بهترین نوشته‌هایش همین مدیریت فروش است. 

۴-این مدت مدام می‌خواستم درباره چیزی برایتان بنویسم ولی فرصت نمی‌شد. امروز هم احتمالن لابلای این نوشته، شهید خواهد‌شد. ولی می‌نویسم چون به نظرم یکی از چیزهای بسیار مهمی‌ست که همه در زندگی شخصی و اجتماعی برای بهترشدن و موفق‌بودن، خوب است بدانند.

 "هنر گوش کردن فعال" 

 این هنر را مدیرعامل مهربان با صبر و مشقت زیاد، به من آموزش داد. سالهای متمادی طول کشید تا برایم تبدیل به مهارت شد. شاید خیلی پرفکت نباشم ولی جزو اقلیتی هستم که این هنر را می‌شناسند. 

این را یاد بگیرید. یاد بگیرید وقتی با کسی حرف می‌زنید، بیشتر گوش کنید تا حرف بزنید. وقتی گوش می‌کنید، توی ذهنتان دنبال جواب برای او نگردید. فقط سعی کنید در همان لحظه حضور داشته‌باشید. هرکاری که تا آن لحظه می‌کردید، کنار بگذارید و به مخاطب تا آخر حرفهایش گوش کنید. تحمل کنید و حتی اگر فکر می‌کنید انتهای حرفهای طرف مقابل برایتان واضح است، باز هم تا آخر گوش کنید.

باور کنید این یکی از بزرگترین هدایایی‌ست که به خودتان می‌دهید. بسیاری از سوالاتتان قبل از پرسیدن، جواب داده‌می‌شوند. مخابطتان اگر عصبی باشد آرام می‌شود. آن‌قدر لابلای گوش‌کردن یاد می‌گیرید که خودتان هم باور نمی‌کنید.

بیش از نود درصد آدمهای دور و برم گوش کردن بلد نیستند. در ضمن حرف‌زدن با من، یا فکرشان جای دیگری‌ست یا دنبال توجیه خودشان، جواب‌دادن یا اثبات برتری‌شان در موضوع مورد بحث‌اند.  تحصیلات و چیزهای دیگر هم تغییری در این خاصیت نداده.
در عوض دوستانی هم دارم که وقتی با دیگری حرف می‌زنند انگار ازاو و از آن حرف،  چیز مهم‌تری در دنیا نیست و صد البته آدمهایی بسیار موفقند.
این آدمها بلدند درجایی که لازم است تمرکز ذهنشان را از خودشان به دیگران اختصاص بدهند برای اینکه بتوانند درست تصمیم بگیرند و درست رابطه برقرار کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر